TARPTAUTINIS-KONTAKTINIS SEMINARAS „NAUJI POŽIŪRIAI ŠVIETIME“
Šių metų gegužės 2–5 d. mūsų progimnazijos istorijos mokytoja Edita Gervetauskaitė keliavo į tarptautinį-kontaktinį seminarą, Turkijoje, Stambulo mieste, kur dalyvavo seminarų cikle „Nauji daugiakultūriai požiūriai švietime“ („eTwinning Multilateral Contact Seminar in Istanbul, Turkey“) bei turėjo progą susipažinti ir užmegzti kontaktus su kolegomis iš kitų valstybių (šioje programoje dalyvavo atstovai iš 11 skirtingų valstybių: Portugalijos, Latvijos, Lenkijos, Ispanijos, Slovakijos, Azerbaidžano, Turkijos, Tuniso, Vokietijos, Didžiosios Britanijos ir Lietuvos).
Seminaro metu dalyviai gavo ne tik teorinės informacijos apie programos „eTwinning“ veiklas, klausėsi Turkijos, Latvijos ir Tuniso atstovų informacinių pranešimų ir praktinių pavyzdžių, lankėsi Turkijos mokytojų įgyvendintų projektų pristatymuose, bet ir turėjo progą ir arčiau susipažinti su internetiniais darbo įrankiais, iš arti pamatyti kaip yra generuojamos gerų projektų idėjos, dalinamasi įdomiomis bei naujomis mokymo ir projekto kūrimo idėjomis.
Keturių dienų seminaro programa buvo įtempta, pranešėjai ir praktinių darbų vadovai keitė vienas kitą (pranešimus skaitė pranešėjai iš Latvijos, Turkijos, Tuniso ir kt.), o dalyviai intensyviai dirbo prie savo idėjų, plėtė pažinčių ratą, tobulino savo kompiuterinio raštingumo, bendravimo ir bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis ir kitas asmenines kompetencijas. Dirbo grupėse, pildė asmenybės pažinimo anketas, dalinosi panašumais ir skirtumais.
Mokymų metu turėjome pačių įvairiausių veiklų, pradedant nuo „ice breaking“ (susipažinimo) veiklos iki komandinių-kūrybinių užduočių, internetinių puslapių kūrimo, žaidimo su internetinėmis priemonėmis web.2.0 tools.
Mokymuose turėjome galimybę susipažinti su įvairia programine įranga, ją praktiškai išbandyti. Ypač įspūdį paliko ir naujų idėjų pamokoms bei projektinėms veikloms įkvėpė Turkijos pranešėja, anglų kalbos mokytoja – Burcu Aybat, kuri savo pranešime apie web.2.0 tools („Workshop: Web 2.0 tools“) supažindino mus su naujausiomis internetinėmis platformomis ir programomis (padlet, vivavideo, animato, wordle, aurasma ir kt.), kurių naudojimas ne tik pagyvina darbą, bet ir taupo laiką skatina mokinius būti aktyviais pamokų ir projektų dalyviais. Taip pat informatyvus ir didelį įspūdį paliko matematikos mokytojo iš Turkijos, – Beytullah Once pranešimas, kuriame jis dalinosi patirtimi, kaip per projektinę veiklą galima integruoti matematikos ir astronomijos mokomuosius dalykus. Pranešėjas ne tik supažindino su savo darbo metodais, tokiais kaip minčių žemėlapis, matematinių vaizdo uždavinių kūrimas, bet ir pristatė pagrindines kompetencijas, kurias mokiniai įgyja per projektines veiklas, bet ir įvardino darbo bendradarbiaujant pliusus ir minusus.
Dar įspūdį paliko ir komandos formavimo („Team building“) praktiniai užsiėmimai. Jie ne tik leido sugeneruoti naujas idėjas, būsimose veiklose su mokiniais, bet ir padėjo susirasti projekto partnerių ir draugų.
Smagu tai, jog šio kontaktinio seminaro metu mūsų istorijos mokytojai Editai Gervetauskaitei pavyko užmegzti glaudžius ryšius su kolegomis iš Turkijos, Portugalijos ir Latvijos. Su kolegėmis iš Turkijos ir Portugalijos užregistruotas projektas tema „Kultūros istorija: palikimas ar misija?“ („Cultural history: heritage or a mission?). Pagrindinė projekto idėja – susipažinti su mūsų šalių skirtingomis istorijomis, pasidomėti savo paveldo sritimis (ką mes turime bendro ir kas mus skiria?) ir sužinoti, kaip tą paveldą būtų galima perduoti ateities kartoms.
Pagrindinis projekto tikslas – ugdyti pagarbą skirtingoms kultūroms bei plėsti bendravimo gebėjimus. Taip pat kurti ribas tarp kultūrų, rasti kultūrinius panašumus ir skirtumus. Projekto trukmė – vieneri mokslo metai (rugsėjo-gegužės mėn.), per kuriuos mokiniai rinks ir keisis informacija, kurs projekto logotipą ir organizuos konkursus, balsuos už įdomiausias istorijas ir kt. Projekto tikėtini rezultatai – užrašų knygelė, trumpas filmas ar vaizdo įrašas apie kultūrinį kiekvienos šalies palikimą, paroda ir turistinis vadovas kiekvienai šaliai ar miestui. Mokiniai naudos įvairias technikas, internetines redagavimo priemones ir Twinspace.
Taip pat šio projekto metu mokytoja prisijungė prie tokių projektų kaip: „Vasaros elektoriniai atvirukai“ („Summer eCards in Scratch“ ir „Kelias į ateitį“ („Way to future“).
Džiaugiamės ir tikimės, jog mūsų progimnazijos mokiniai išnaudos puikią progą ir kartu su istorijos mokytoja sudalyvaus šiuose tarptautiniuose projektuose!