Vilniaus ugdymo įstaigų vadovų stažuotė Londone
Vilniaus miesto bendrojo ugdymo įstaigų vadovai 2025 m. kovo 24-28 dienomis vyko į Londoną (Jungtinė Karalystė) dalyvauti Tarptautiniame kvalifikacijos tobulinimo renginyje „Ugdymo kokybė per susitarimus ir jų laikymąsi: Jungtinės Karalystės mokyklų patirtys“. Šioje kvalifikacinėje kelionėje mokyklų vadovai aplankė aštuonias įvairių tipų ugdymo įstaigas. Man teko lankytis trijose ugdymo įstaigose: Park High School, Southbank School, Newton Farm Nursery, Infant and Junior School.
Nors ugdymo įstaigos skirtingos, bet turi daug ir panašumų:
Sauga: visos įstaigos aptvertos tvoromis ir labai griežtai kontroliuojamas kiekvieno asmens atvykimas. Be susitarimo į ugdymo įstaigą nepatenka niekas. Kiekvienam svečiui įteikiama svečio kortelė, atsižvelgiant į tai, kas jis yra.
Aplinkos: visas dėmesys skiriamas mokykloje puoselėjamoms vertybėms, mokinių darbams ir pasiekimams. Įstaigų sienos įveiklintos informacija, kuri rodo, kas aktualu vaikams ir bendruomenei. Higienos reikalavimai nėra tokie griežti, kaip Lietuvoje. Visko yra: ir kūrybinės netvarkos, ir ne visi kampeliai išblizginti, bet vyrauja jaukumas ir darbinė atmosfera. Trūkstant patalpų, pamokos vyksta ir valgykloje. Mums teko pietauti bibliotekoje ir nieko su mumis neatsitiko
Fokusas: ugdymo proceso organizavimas ir siekiama geros ugdymo kokybės. Vienoje mokykloje pasirinkta muzikinė kryptis, kitoje akcentuojamos informacinės technologijos, trečioji dirba su bakalaureato programa. Informacinės technologijos mokyklose nenustebino, nes turime visko ir Lietuvoje. Gal tik kiekvieno mokinio negalime aprūpinti kompiuteriu. Mokyklos turtingos erdviomis patalpomis įvairioms veikloms. Darželio mokykloje įkurta daug įvairių ugdymosi erdvių ir kampelių. Darželio mokykloje mokiniai mokosi tik keturias valandas, vėliau jie su tėvais keliauja namo.
Ugdymo turinys: pagrindiniai dalykai, kas aktualu valstybinei švietimo krypčiai programose yra, bet prie to kiekviena mokykla kuria savo ugdymo turinio dalį, atsižvelgdama į mokyklos vertybes bei pasirinktas kryptis.
Mokytojai: mažesnis tenkantis krūvis mokytojams (etato dydis) leidžia mokytojams dirbti didesniu krūviu mažiau valandų. Mokytojai įveiklinami visur, kur tik reikalingas pedagogas: ar mokinių priežiūra pertraukos metu, ar pagalba kolegai su specialiųjų poreikių turinčiu vaiku ir kita.
Drausmė: „sakė tuoj bus pertrauka, bus daug triukšmo“ – negirdėjau. Ramybė, bendravimas, žaidimai ar kita veikla tikrai nekėlė didelio triukšmo mokyklose. Bendravimas pamokose ramus, tylus. Labai jaučiasi pagarba vienas kitam pamokose. Mokiniai budrūs, aktyvūs, klausantys ir aktyviai dirbantys.
Telefonai: klausimas išspręstas labai paprastai – telefonų į mokyklą mokiniai neatsineša. Jeigu mokinys vistik turi telefoną ir greičiausiai juo naudojasi, skiriama bauda – telefonas lieka mokykloje mėnesiui. Kitos mokyklos tvarka: mokykloje telefonu niekas nekalbame.
Susitikome su Lietuvos Respublikos ambasados Jungtinėje Karalystėje atstovais. Susipažinome su jų veikla, palygintos šalių švietimo sistemos.
Džiaugiamės ir organizuota kultūrine programa: lankėmės Vindzoro pilyje, pagal poreikį muziejuose, miuzikle Moulin Rouge.
Labai smalsu prisiliesti prie skirtingų šalių ugdymosi sistemų. Įdomu susipažinti su mokyklų aplinkomis, pajausti nuotaikas, išgirsti bendruomenių susitarimus, kryptis, kuriomis keliaujama. Norisi tarti didelį ačiū Vilniaus miesto savivaldybei už suteiktą tokią galimybę.
Direktorė Daina Valackienė