Šiuolaikinių didaktinių kompetencijų taikymas dailėje, ugdant kūrybiškumą
Birželio 9-ą d. Šiaurės rytų sostinėje Biržuose vyko Respublikinė dailės mokytojų metodinė-praktinė konferencija “Šiuolaikinių didaktinių kompetencijų taikymas dailėje, ugdant kūrybiškumą”. Konferencijoje dailės mokytojai pasidalino gerąją patirtimi ir tikslingai ieškojo prasmingų kūrybinių idėjų dailės pamokose, atskleidžiant savo kūrybinės – meninės veiklos išskirtinumą. Konferencijos metu vykusiose kūrybinėse dirbtuvėse susipažinome su kūrybiškumą ir inovatyvumą skatinančiais metodais, taikymo būdais formaliame ir neformaliame ugdyme. Renginyje pristačiau pranešimą “Kam ta dailė reikalinga?”, kuriuo apibendrinau savo patirtį dirbdama dviejose mokyklose. Apžvelgdama šiandienos sudėtingą civilizacinių iššūkių kontekstą, ieškojau būdų įprasminti dailės dalyko dėstymą šiuolaikinėje mokykloje. Pristačiau sėkmingus pavyzdžius, kaip dailės dalykas tampa metodine medžiaga kitų dalykų užduotims atlikti, padeda rasti atsakymus į klausimus, iškylančius integruotose, netradicinėse, projektinėse veiklose. Apibendrinant galima drąsiai teigti, kad mokiniai per kūrybinę ir tiriamąją veiklą geriau pažįsta save, auga jų savivertė, patenkinami saugumo ir saviraiškos poreikiai, stiprėja bendruomeniškumas. Vieno teisingo atsakymo į pranešimo klausimą neturime, o kuriant ateitį susiduriame su naujais dirbtinio intelekto keliamais iššūkiais, tačiau galbūt tai jau sekančio pranešimo tema.

Dailės mokytoja Sonata